اغتشاش

رییس دادگاه انقلاب گفت: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی با اشاره به اغتشاشات اخیر اظهار کرد: کسانی که از روزهای سوم به بعد اغتشاشات دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان سنگین خواهد بود زیرا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر غیرقانونی بودن این تجمعات، عالماً و عامداً و با علم و آگاهی اقدام به تجمع، اغتشاش و حرمت‌شکنی کرده‌اند.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران تاکید کرد: هر روزی که از اغتشاشات بگذرد و افراد دستگیر شوند، جرم و مجازات‌شان بیشتر می‌شود و ما اینها را دیگر معترضین نسبت به حقوق‌شان نمی‌دانیم بلکه این افراد کسانی هستند که می‌خواهند به اصل نظام ضربه بزنند. 

غضنفرآبادی درباره عناوین اتهامی افراد دستگیر شده نیز گفت: عنوان اتهامی برخی افراد دستگیر شده ممکن است محاربه و برخی نیز اقدام علیه امنیت ملی، تخریب اموال عمومی، تخریب اموال اشخاص، ضرب و شتم و غیره باشد.

رییس دادگاه انقلاب اسلامی تهران افزود: برخی افراد که به عنوان سردسته و لیدر در اغتشاشات حضور داشته‌اند، قاعدتاً یکی از اتهامات‌شان محاربه است زیرا با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه ارتباط دارند و برنامه‌های آنها را اجرا می‌کنند.

غضنفرآبادی ادامه داد: البته بسیاری از این افراد در تهران و جاهای دیگر دستگیر شده‌اند و بزودی محاکمه می‌شوند.

این مقام مسئول قضایی در تهران با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر  آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی را رو سیاه می‌کند گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم مراقب فرزندان و جوانان خود باشند زیرا برخی جوانان فریب اخبار دروغین سایت‌ها و رسانه‌های دشمن را می‌خورند و احساسی می‌شوند. 

غضنفرآبادی تصریح کرد: فیلم‌های گرفته شده از متهمان، در دادگاه برای‌شان پخش می‌شود و هیچ راه گریزی نخواهند داشت؛ بنابراین خانواده‌ها مراقب فرزندان‌شان باشند و اگر زمانی حکم سنگینی برای آنها صادر شود، ابراز پشیمانی و ندامت شاید فایده نداشته باشد.

رییس دادگاه انقلاب ادامه داد: اگر نیروی انتظامی رعایت می‌کند و عطوفت به خرج می‌دهد به خاطر این است که جوانان هوشیار و آگاه شوند و ما هم به نیروهای انتظامی گفته‌ایم از برخوردهای خشن بپرهیزند و فقط محکمه و دادگاه درباره این افراد تصمیم می‌گیرد.

وی بار دیگر با توصیه به جوانان مبنی بر اینکه مراقب باشند و فریب دروغ‌پردازی‌های دشمن را نخورند گفت: بزرگ‌ترین نعمت جمهوری اسلامی ایران به رغم اتفاقات و حوادثی که در کشورهای همسایه رخ داده، امنیت است و دشمن می‌خواهد توسط برخی افراد مزدور و گاه فریب‌خورده این امنیت را بر هم بزند.

غضنفرآبادی افزود: خوشبختانه برخی افراد مزدور که در آسمان‌ها به دنبال‌شان می‌گشتیم در اغتشاشات اخیر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و خانه‌های تیمی آنها نیز شناسایی شده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    21 7
    ملت محکم ایستاده است در برابر فتنه گران مزدور.
  • فرزند گیلان و مازندران IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    3 17
    زبان رسمی را به عربی مبین تغییر میدهیم ان شاء الله
    • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      7 2
      چرند نگو
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
      9 2
      مشرق از انتشار همچین نظراتی بپرهیزید خواهشا. عادی به نظر نمی رسه! شاید عده ای برای هم زدن جو و تکه پرانی همچین نظراتی میزارن! خود رهبری هم میگن زبان فارسی رو که زبان ملت بزرگ ماست زنده نگه دارید. شما دیگه عامل پخش نظرات تنش زا و تند روانه نشید!!
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    16 5
    اینها مزدوران بن سلمان هستند - چون خواسته وهابی های سعودی و ترامپ توسط اینها دارد پیاده میشود. برای این اشرار با کامیون چند نفر را کشتن چه افتخاری است؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    5 1
    فقط اعدامشون کنید به امید اینکه در اینده کسی نیایید بیایید وبه خاطر رای طرف اینها را بگیرد
  • دانشجو IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    4 1
    لطفا دستگاه قضا با قاطعیت به معترضین به امنیت کشور رانشانه گرفته اند برخورد قانونی کند تا با اتش زدن و شهادت پاسداران مامران مخلص نیروی انتظامی که شبانه روز برای این مملکت زحمت میکشند و ارامش مردم رانشانه گرفته اند و نقشه های وهابیت مدرن شیطان صفت و امریکا و اسرائیل و انکلیس که انسر مرزها دارن ایران عزیز رو مورد فتنه قرار داده اند و جواب دندان شکن به این دشمنان وآشکار ایران عزیزمان بدهند لعنت بر فتنه گر و اغتشاش گر و ....
  • محمود IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 0
    اینا دیگه کارشون از نصیحت گذشته راهشون رو انتخاب کردن با قاطعیت باهاشون برخورد کنید
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۲
    0 0
    استیضاح استیضاح شعار ملت ماست
  • محمد AE ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    0 0
    اونایی که پرچم آتیش زدن فورااعدام کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس